خدمات بالانس ديناميكي فن

بالانس ديناميك فن - بالانس فن

خدمات بالانس ديناميكي فن

بالانس فن

خدمات بالانس ديناميكي فن از موضوعات مهمي است كه بسياري از صنعت ها و كارخانجات بايد به آن دقت بسيار زيادي داشته باشند. اينكه در زمان هاي مناسب اقدام به تعمير و نگهداري قطعات مختلف كنيد يكي از مهم‌ترين بخش هاي توليد است. فن ‌ها كاربردهاي بسيار زيادي دارند و بايد به آن ها دقت زيادي شود. عوامل مختلفي مي تواند روي عملكرد آن ها تاثيرگذار باشد و زماني كه با نابالانسي مواجه مي شوند عمري كوتاه و سر و صداي زيادي را ايجاد مي‌كنند كه در بسياري از مواقع موجب ناكارآمدي آن ها مي شود و بهتر است تا در دوره هاي مختلف نسبت به تعمير و نگهداري آن ها اقدام شود.

چنين خدماتي بايد توسط كارشناساني ارائه شود كه به صورت تخصصي در اين زمينه فعاليت مي كنند و مي توانند با بالانس ديناميكي فن به صورت ريشه‌اي اين مشكلات را برطرف كنند تا ديگر شاهد چنين مشكلاتي در بازه زماني طولاني نشويد. همان گونه كه اشاره كرديم فن ها بخش مهمي از فرآيند توليد را به خود اختصاص مي‌دهند و در بسياري از اوقات در صورت  با مشكل مواجه شدن آن ها، فرآيند توليد با اخلال همراه مي‌شود و بهتر است كه در دوره‌هاي زماني مختلفي نسبت به تعمير آن ها اقدام شود.

روش هاي بالانس فن

در بالا اشاره كرديم كه با استفاده از خدمات مختلفي مانند بالانس ديناميكي فن مي توانيد از بروز مشكلات بيشتري جلوگيري كنيد. زماني كه كارشناسي؛ اقدام به بالانس فن مي كند بايد توانايي ريشه يابي لرزش فن را داشته باشد و در صورتي كه نتواند چنين كاري را انجام دهند و لرزش سيستم را به درستي آناليز كند، ممكن است كه آسيب‌هاي بيشتري به اين سيستم وارد شود. در بسياري از اوقات ديده شده كه كارشناس زماني كه نمي‌تواند به درستي لرزش فن را ريشه يابي كنند شيوه‌هاي ديگري براي تعمير استفاده مي‌كند كه اين شيوه‌ها در نهايت ممكن است منجر به كاهش كارايي فن شود و زودتر خراب شود. پس زماني كه قصد انجام چنين كاري را داشته باشيد بهتر است تا از كارشناسان توانايي در اين زمينه استفاده كنيد.

با استفاده از دو روش بالانس استاتيكي و بالانس ديناميكي مي توان بالانس فن را انجام داد كه هر كدام از آن ها به گونه هاي مختلف انجام مي شود. براي آشنايي بيشتر با هر كدام از اين روش ها نياز است تا مقالات بيشتري در اين زمينه را مطالعه كنيد. اما به طور كلي مي توان توضيحات مختصري را در اين مورد ارائه كرد كه براي استفاده به عنوان بهترين روش مي‌توان از بالانس ديناميكي فن استفاده كرد.

بالانس استاتيك براي فن هايي كاربرد دارد كه نسبت ضخامت آن ها به قطرشان كم است. اما براي فن هايي كه عكس اين قضيه هستند كاربردي ندارد و براي آن ها نياز است كه از بالانس ديناميك فن استفاده شود. استفاده كردن از هر كدام از اين روش ها كمك مي كند تا مشكل نابالانسي برطرف شود و به بهترين شكل اين تجهيزات كارايي خود را داشته باشند. همچنين استفاده كردن از روش بالانس استاتيك نمي‌تواند دقتي مانند بالانس با دستگاه داشته باشد.

جمع بندي

سعي كرديم تا اطلاعاتي را در مورد خدمات بالانس ديناميكي فن در اختيارتان قرار دهيم كه مي توانيد با توجه به اين توضيحات تصميم بگيريد كه چه زماني از اين خدمات استفاده كنيد. مطمئنا نگهداري و تعميرات تجهيزات يك امر ضروري است كه بايد توجه ويژه‌اي به آن شود. پس لحظه‌اي براي تعمير و نگهداري تجهيزات مهمي مانند فن ‌ها تعلل نكنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد